تعمیر مودم / سایت دو سوت تعمیر تصمیم دارد تا به شما دوستان عزیز درباره نحوه تعمیر و تعویض مودم به بحث بپردازد.

باما همراه باشید.

اینترنت چیزی است که اکثر مردم هر روز به آن اعتماد می کنند ، با این وجود ارتباطات اینترنتی برای یک کاربر ناآگاه بسیار غیر قابل اعتماد و ناامید کننده است.

تعمیر مودم

تقریباً از قطعی برق تا طوفان خفیف ممکن است اتصال شما قطع شود و اگر اقدامات صحیح برای تشخیص و رفع مشکل انجام نشود ، گاهی اوقات ممکن است ساعت ها طول بکشد تا آن را برطرف کنید.

این راهنما برخی اقدامات اساسی را که هر کاربر برای آزمایش و سرویس و تعمیر بیشتر مشکلات مودم خود انجام می دهد.

مودم یکی از ابزارهای رایانه‌ای است که برای اتصال دو رایانه به یکدیگر از راه خطوط گوناگون مخابراتی استفاده می‌شود.

البته هر یک از این دو کامپیوتر می‌توانند راهی به یک شبکه رایانه‌ای باشند.

روش سرویس و تعمیر مودم و حل مشکلات مختلف آن

در این مقاله جامع ما به بررسی روش تعمیر مودم و روتر و همچنین مشکلات متداولی که برای مودم خانگی شما ممکن است پیش آید، پرداخته ایم.

با این راهنما از تیم دو سوت تعمیر همراه باشید تا مشکلتان برطرف شود.

مشکلات متداول مودم

در اینجا به برخی از مشکلات متداول مودم و روتر بی سیم می پردازیم.

1. هیچ وسیله ای به Wi-Fi متصل نمی شود

برای تعمیر مودم خود در این مورد، لپ تاپ خود را مستقیماً با استفاده از کابل اترنت به مودم وصل کنید و ببینید آیا می توانید از این طریق متصل شوید.

اگر این روش کار می کند ، مشکل Wi-Fi شماست. اگر اینطور نیست، ممکن است کلا اینترنت شماخراب باشد.

صفحه وب و حسابهای اجتماعی ISP خود را بررسی کنید یا با آنها تماس بگیرید و گزارش مشکلات را بدهید.

می توانید بررسی کنید که آیا سایر کاربران در منطقه شما مشکلات را گزارش می دهند یا خیر.

با بازنشانی روتر می توانید مشکلات زیادی را برطرف کنید و عدم اتصال به Wi-Fi یکی از آنهاست.

دکمه تنظیم مجدد پشت روتر را با یک گیره کاغذ به مدت 30 ثانیه فشار دهید و روتر باید به صورت پیش فرض در تنظیمات کارخانه قرار گیرد.

اگر این کار فایده ای ندارد ، ممکن است لازم باشد که یک مودم جدید خریداری کنید.

2. اتصالات در زمان های تصادفی قطع میشود

ممکن است علت این باشد که شما در تداخل با شبکه ها یا دستگاه های دیگر هستید.

اگر همسایگان شما هر روز در یک ساعت خاص زیاد از مودم استفاده می کنند، این می تواند سرعت اینترنت شما را کاهش دهد.

تغییر کانال روتر ممکن است کمک کند.

شما می توانید از NetSpot در Mac و Windows و Wi-Fi Analyzer for Android استفاده کنید تا هر شبکه بی سیم نزدیک را به شما نشان دهد.

اگر شبکه شما با شبکه های اطراف همپوشانی داشته باشد ، اتصال به یک کانال با تراکم کمتر در تنظیمات مودم می تواند به شما در تعمیرات مودم کمک کند.

3. شبکه Wi-Fi به طور کامل ناپدید می شود

اگر شبکه مودم شما ناپدید میشود ، ممکن است برای تعمیر تخصصی مودم ممکن است نیاز به ریست داشته باشد.

لپ تاپ یا دسکتاپ را از طریق کابل اترنت به آن متصل کنید ، سپس از راهنمای ما برای ریست روتر و مودم استفاده کنید تا همه چیز دوباره به درستی پیکربندی شود.

اگر چنین شبکه ای را نمی بینید، لپ تاپ خود را با اترنت به روتر وصل کنید و ببینید آیا اتصال برقرار می شود یا خیر.

4. شبکه متصل می شود، اما اینترنت ندارد

برای تعمیر مودم و روتر خود، سعی کنید مودم خود را از پریز برق جدا کرده و دوباره به برق وصل کنید.

اگر این کار نکرد ، روتر خود را نیز به روشی که در ادامه گفته می شود، مجددا تنظیم کنید.

لپ تاپ یا دسکتاپ را با کابل اترنت به روتر خود متصل کنید (اینها بهترین نوع هستند). اگر این کار می کند ، روتر با مشکلی روبرو شده و ممکن است نیاز به بازنشانی داشته باشد. اگر هنوز اینترنت وجود ندارد، با ISP خود تماس بگیرید.

مراحل تعمیر مودم

مراحل تعمیر مودم

در ادامه به بررسی مراحل تعمیر مودم و روتر می پردازیم:

1: ریست دستگاه

امروزه اکثر اتصالات خانگی از نوعی مودم باند پهن برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند.

برای ریست و تعمیر مودم خود مراحل زیر را طی کنید:

ببینید چراغ های مودم شما روشن است. باید حداقل چهار چراغ سبز با نشان ارسال ، دریافت ، آنلاین و فعالیت های رایانه ای یا موارد مشابه است.

اگر دو یا چند مورد از آنها خاموش هستند یا مرتباً خاموش و روشن می شوند ، مودم خود را تنظیم کنید.

برخی از آنها دکمه تنظیم مجدد را در بالا یا پشت نشان می دهند در حالی که دیگران باید چند ثانیه از برق قطع شوند و دوباره خاموش شوند ، سپس دوباره به برق متصل شوند.

2: تنظیم مجدد روتر

برای تنظیم مجدد و تعمیر و یا روتر ، این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

  1. روتر را از برق بکشید و قبل از اتصال مجدد به آن چند ثانیه صبر کنید. قبل از ادامه صبر کنید تا چراغ های جلویی پایدار شوند.
  2. در بسیاری از موارد ، مشکل در حال حاضر برطرف خواهد شد. دوباره اتصال را تست کنید.
  3. در صورت ادامه مشکل ، باید به تنظیمات روتر دسترسی پیدا کنید. برای بالا بردن تنظیمات روتر خود ، باید آدرس IP محلی شبکه خود را در نوار آدرس مرورگر وب خود وارد کنید.
  4. این اغلب “192.168.0.1” یا “192.168.1.1” خواهد بود و تقریباً در همه موارد با “192.168” شروع می شود. IP و رمز عبور پیش فرض را باید در اسنادی که به همراه روتر شما ارائه شده است ، پیدا کنید.
  5. اگر هنوز نمی توانید به تنظیمات دسترسی پیدا کنید ، می توانید با رفتن به پنجره “اتصالات شبکه” از فهرست شروع ، با کلیک راست روی اتصال بی سیم ، انتخاب “وضعیت” و کلیک روی جزئیات ، IP محلی خود را پیدا کنید. باید به عنوان دروازه پیش فرض IPv4 نشان داده شود.
  6. به زبانه ای بروید که وضعیت فعلی روتر را نشان می دهد. این باید تعدادی آدرس IP و نام دامنه مختلف را نمایش دهد.
  7. بر روی دکمه “انتشار” کلیک کنید و شماره ها باید به صفر تنظیم شوند. حداقل 10 ثانیه صبر کنید و سپس روی دکمه “تمدید” کلیک کنید.
  8. اگر تعداد جدیدی ظاهر نشد ، به مدت 30 ثانیه بر روی آن کلیک کنید.

گزینه های بعدی:

  • اگر برگه وضعیت پس از کلیک بر روی دکمه “تمدید” آدرس های جدیدی را نشان می دهد ، روتر شما مجدداً تنظیم شده و دوباره به اینترنت متصل شده است. یک بار دیگر رایانه خود را آزمایش کنید و ببینید آیا مشکل برطرف شده است. در غیر اینصورت به مرحله سه ادامه دهید.
  • اگر برگه وضعیت همچنان صفر را نشان می دهد و با فشار دادن دکمه “تمدید” به روز نمی شود ، روتر شما نمی تواند به اینترنت متصل شود. اگر هنوز چنین کاری نکرده اید ، به مرحله یک برگردید. اگر مرحله یک را تکمیل کرده اید ، به مرحله چهار بروید.

3: عیب یابی

اگر روتر و مودم شما هر دو به درستی کار می کنند ، ممکن است مشکل از رایانه شما باشد.

اگر از طریق بی سیم به روتر متصل می شوید ، لیست اتصالات بی سیم موجود را از نماد پایین سمت راست صفحه بالا بکشید.

تأیید کنید که به شبکه صحیح وصل شده اید.

قطع اتصال از شبکه ، چند ثانیه صبر کنید ، سپس دوباره وصل شوید و منتظر بمانید تا ویندوز اتصال را تمام کند.

اگر می گوید که ویندوز نمی تواند به شبکه متصل شود ، باز هم ممکن است مشکل از روتر شما باشد. اگر هنوز چنین کاری نکرده اید ، به مرحله دو برگردید.

اگر ویندوز با موفقیت متصل شد یا مستقیماً به روتر متصل شدید ، اما هنوز اینترنت ندارید ، سعی کنید پنجره “Network Connections” را از فهرست شروع باز کنید ، روی اتصال کلیک راست کرده و “Diagnose” را انتخاب کنید.

راهنمای عیب یابی شبکه ویندوز ، از جمله انتخاب “تنظیم مجدد گزینه آداپتور شبکه” را دنبال کنید.

اگر بعد از این روند کامپیوتر هنوز متصل نیست ، آن را کاملاً راه اندازی مجدد کنید و یک بار دیگر بررسی کنید که آیا اتصال می یابد.

اگر هنوز رایانه در این مرحله متصل نیست ، به مرحله بعدی بروید.

4: تست کابل های اترنت

اگر تشخیص داده اید که مشکل هیچ یک از قطعات سخت افزاری جداگانه نیست ، ممکن است مشکل از اتصال سیمهای اترنت باشد.

بنابراین برای تعمیرات مودم خود این مراحل را طی کنید:

  1. اطمینان حاصل کنید که سیم اترنت که از مودم شما به روتر شما می رود به طور ایمن متصل شده و از دو طرف به طور کامل وصل شده است.
  2. سایش و پارگی معمولاً می تواند باعث شکسته شدن دوشاخه ها و محکم ماندن در جای خود نشود.
  3. اگر مستقیماً از طریق یک سیم اترنت از رایانه به روتر خود متصل می شوید ، همان روند را برای آن کابل تکرار کنید.
  4. اگر هیچ یک از سیمها شل یا قطع نشده به نظر نمی رسید ، اگر 100٪ اطمینان ندارید که این یک کابل قابل اعتماد است ، می خواهید یک سیم اترنت جدید را امتحان کنید.

اگر مشکل حل نشد ، به مرحله بعدی بروید.

5: اتصال مستقیم

اگر از روتر استفاده می کنید که به نظر می رسد به درستی مودم متصل است اما هنوز نمی تواند به اینترنت دسترسی پیدا کند ، ممکن است مشکل این باشد که به اندازه کافی سیگنال را به رایانه شما ارائه نمی دهد.

  1. انتهای سیم اترنت را از پشت روتر جدا کرده و مستقیماً به کامپیوتر وصل کنید.
  2. با آوردن منوی “Run” (اگر ویندوز + R در منوی شروع نیست) و تایپ “cmd” خط فرمان را باز کنید.
  3. در خط فرمان “ipconfig / release” تایپ کنید و چند منتظر بمانید ثانیهدر خط فرمان “ipconfig / تجدید” وارد کنید.
  4. باید ببینید مجموعه جدیدی از مقادیر در حال ظهور است.
  5. آخرین بار اتصال خود را آزمایش کنید.

اگر اکنون قادر به اتصال بودید ، ممکن است مشکل شما از روتر شما باشد.

برای تعمیر مودم یا روتر خود ، با پشتیبانی فنی روتر خود تماس بگیرید.

اگر هنوز نمی توانید اتصال برقرار کنید ، به مرحله آخر بروید.

6: با ISP خود تماس بگیرید

اگر تمام مراحل قبلی را طی کرده باشید یا مودم شما به طور کامل متصل نشود ، مشکل احتمالاً قطعی در منطقه شما یا مشکل ارائه دهنده خدمات اینترنت شماست.

با آنها تماس بگیرید تا از وجود قعطی اینترنت در منطقه شما گزارش شود و در صورت عدم اطلاع گزارش دهید.

از آنجا دستورالعمل های آنها را برای نحوه کار دنبال کنید.

سوالات متداول درباره تعمیر مودم

در ادامه سوالات متداول شما کاربران گرامی را مورد بررسی قرار می دهیم.

چرا من مرتباً قطع می شود؟

چگونه برای جلوگیری از آندروید تلفن به قطع از Wi-Fi را از شبکه و… با جستجوی گزینه Advanced Wi-Fi settings می توانید این ویژگی را در دستگاه Android خود غیرفعال کنید ، درصورتی که دستگاه Android اجازه می دهد به طور خودکار از یک شبکه بی سیم دور شود اگر فکر می کند شبکه بد است.

چگونه می توانم تنظیمات را تغییر دهم؟

برای دستگاه های Android ، روی نماد منو در گوشه بالا سمت چپ صفحه ضربه بزنید ، سپس روی اینترنت ضربه بزنید.

روی دروازه بی سیم ضربه بزنید.

” تغییر تنظیمات WiFi ” را انتخاب کنید .

نام و گذرواژه شبکه جدید خود را وارد کنید.

چه عواملی باعث توقف کار مودم می شود؟

گرد و غبار به عنوان یک عایق عمل می کند و می تواند میزان حرارت می سازد تا در افزایش مودم و علت آن را به متوقف کردن کار آن گونه که باید.

نوسانات برق باعث فرسایش بیشتر می شود.

جریان برق همیشه با سرعت ثابت به سمت وسایل الکترونیکی موجود در خانه ما نمی رود و این فشار بیشتری را به مودم شما وارد می کند.

سخن آخر

درصورت نیاز و تمایل می توانید برای تعمیر مودم و لوازم خانگی خود می توانید به دو سوت تعمیر مراجعه کنید.

دو سوت تعمیر با تجربه ای که در تعمیر لوازم خانگی دارد می تواند به شما کمک بسیاری کند.

بخش های دیگری که دوسوت تعمیر می تواند به شما خدمات ارائه دهد:

تعمیر مودم tp link

تعمیر مودم d-link

تعمیر مودم غرب تهران

تعمیر مودم ایرانسل

تعمیر مودم سیمکارتی

هزینه تعمیرهای مودم

تعمیر تخصصی مودم

تیم دو سوت تعمیر، بهترین مرکز تعمیر مودم در ایران، آماده ارائه خدمات حرفه ای در زمینه تعمیر انواع مودم می باشد.

با ما در تماس باشید.

 

خواندن مطالب مفید در حوزه :   تعمیر تبلت لنوو
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با متخصصان